Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Ivan Johansson - 1 mars 2009 16:18

Det går inte att åka skidor i Motala nu och på stigar är det blåis så idag fick det bli ett lugnt distanspass. Skulle bara röra på mig lite, utan något egentligt mål för hastigheten. Ville springa ca: 12-14 km och känna att inte hälsenor eller annat bråkade. Det gick riktigt bra. Sprang bl a i sanden utmed hela varamostranden - härligt! Utmed hela norra sidan av Motalaviken.

Väl hemma kollade jag GPS:en, 13 km på 57:50 minuter!

Det ger en kilometertid på 4:27 och det är ju riktigt bra med tanke på att jag egentligen bara löpte på. Jag tittade ibland på klockan och såg att jag ibland låg på 4:20 och ibland på ca: 5 min/km men 4:27 är ju helt ok.

Kände inget i hälsenan varken under eller nu efteråt. Det var riktigt skönt att springa lite längre. Längtar till våren nu! 

Ovido - Quiz & Flashcards