Alla inlägg under februari 2009

Av Ivan Johansson - 27 februari 2009 21:28

Efter en rät tuff vecka på jobbet och en hel del andra engagemang på fritiden blev det lite tid över för träning. Körde ett intervallpass på Feelgood i rätt hårt tempo. Körde på 1% som vanligt och 14.9, 15, 15, 15 i de olika intervallen. Känns rätt ok faktiskt men det är lite tråkigt att det är så dåliga förutsättningar för uteträning just nu. Lite för isigt för löpning och för dåligt med snö för skidåkning. Det får bli en sväng med Icebug då förstås...

Av Ivan Johansson - 22 februari 2009 08:57

Kom hem sent igår från Falun. Sov ut ordentligt idag och installerade pelletsbrännaren på eftermiddagen. Undrar vad jag ska göra med alla pengar jag kommer spara in på den? Köpa en kajak antagligen. Jag längtar efter paddling just nu, mer än cykel faktiskt...

Nåväl, körde ett riktigt bra intervallpass idag. Körde fyra intervall på 15.0 och kände mig stark. Ökade inte trots detta utan ville behålla känslan.

Körde lite mage och spänst efteråt. Bra pass!


Av Ivan Johansson - 19 februari 2009 21:53

Kände mig lite stressad och småtrött idag men ville ändå få in ett löppass innan helgens SM-finalspel.

Körde ett intervallpass på löpband i rätt lugnt tempo, 14.5, 14.7, 14.7, 14.7 Kändes ändå inte som det fanns så mycket mer att ge. Jag har inte hämtat mig rikgtigt från förskylningen ännu tror jag.

Av Ivan Johansson - 17 februari 2009 13:24

Körde ett kombinerat bål- och spänstpass på Feelgood. Jag försöker köra ett par riktigt tuffa magövningar från styrkeprogrammet.se


Jag har nämnt dem förut här

Stavhoppsmage

Rocky-benlyft


De här är riktigt tuffa att utföra. Jag gör i dagsläget 4+3+3 stavhoppsmage och i Rocky-benlyften går jag uppifrån och ner ca: 4-5 ggr och kommer till ca:30 grader sen är det kört...


Avslutade med lite plyometriska spänsthopp, typ "Lance", över några pallar som känns rätt bra att utföra.


Av Ivan Johansson - 14 februari 2009 13:20

Jag var tvungen att ge mig ut idag. Solen sken från en klarblå himmel, -6 grader kallt, snuvan kändes knappt av, kroppen kändes helt ok och jag hade hört ryktesvägen att skidspåret var bra på golfbanan.

Eftersom jag hade lördagen full redan gällde det att ge sig ut rätt tidigt. 09.00 var jag ute i spåret och det var helt fantastiskt väder. Ca: 20 km blev det innan jag var nöjd och jag ville igentligen köra mer men det hinns förhoppningsvis med senare i veckan.


Av Ivan Johansson - 10 februari 2009 23:07

Shit vad tråkigt det är!!! ...men motivationen att träna desto mer när man väl blir frisk ökar.

...och snart är det vår och kanoten åker i vattnet ;-)


Av Ivan Johansson - 9 februari 2009 23:16

Idag slog förkylningen ut för fullt! Panodil och Nezeril hela dan för att må hyfsat. När jag får feber mår jag fruktansvärt dåligt.

Är man vek eller kan man vara så känslig?

Jag längtar till jag blir frisk nu och det kommer vara motiverande tror jag med den här förkylningen. Shit vad synd det är om mig nu....

Av Ivan Johansson - 8 februari 2009 17:44

Igår nådde vi vår största framgång hittills med vårt P94 fotbollslag. Som ett av 8 lag är vi nu kvalificerade till SM-slutspel i futsal 2009.

Vi är alltså ett av de 8 bästa lagen i Sverige om man så vill...

Jag är oerhört stolt över grabbarbas insats igår. Vi var otroligt kalla och bra när det gällde och spelade stundtals riktigt bra futsal.

Tabellen kan ni hitta här


Först spelade  Syrianska FC mot Vasalunds IF och detta trodde vi var en nyckelmatch. Vasalund vann, även om vi tyckte Syrianska varminst lika bra men lite omstädiga i sitt spel stundtals.


Vi slog Valsta Syrianska IK med 4 - 2 efter en gedigen insats. Vi ledde med  4 - 1 efter första och spelade sedam mest på resultatet. Valsta var hela turneringen farliga i andra halvlek.


Valsta Syrianska IK slog sedan Syrianska FC med 6 - 5 vilket gjorde att vår andra match mot Vasalund kunde bli direkt avgörande om vi vann den. Även oavgjort och t o m förlust var teoretisk möjligt men vi laddade för vinst.


Vi gör sedan en mycket bra match mot Vasalund. vi får 1 - 0 genom ett överlapp av Sundström som rycker förbi på högerkanten och sätter den säkert. Vasalund gör sedan 1 - 1 lite tursamt stolpe in på en frispark där vi står och sover lite. Vi svarar dock omedelbart med ett väldigt vackert väggspelsmål där Marcus driver upp bollen och hittar Kristian på en diagonalpass, Kristian i sin tur skottfintar och passar Gzim på diagonalen och han kan i princip gå in med bollen. Efter det var vi aldrig direkt hotade. vasalund drog på sig för mycket frisparkar och vi kunde dra ifrån till  5 - 1.

Sista matchen mot Syrianska FC var sedan betydelselös för oss. Vi var klara för SM-slutspel och kunde inte mobilisera någon vilja. Syrianska vann med lite för stora siffror, 7 - 1, men vi spelade alla avbytarna och de fick väl ingen ärlig chans att visa vad de kunde.


Resultat

Syrianska FC - Vasalunds IF     3 - 5     
Motala AIF FK - Valsta Syrianska IK     4 - 2     
Valsta Syrianska IK - Syrianska FC     6 - 5     
Vasalunds IF - Motala AIF FK     1 - 5     
Valsta Syrianska IK - Vasalunds IF     4 - 9     
Syrianska FC - Motala AIF FK      7 - 1    


Heja MAIF! nu är det bara att fokusera på slutspelet. Ni fördj.....  bra killar!!


Ovido - Quiz & Flashcards