Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Ivan Johansson - 19 mars 2009 22:15

Jag känner mig tvingad att skriva något om skidorna efter ytterligare fyra dagars skidåkning i lite lössnö, pist och puckel.

Skidorna känns bara bättre och bättre ju mer man kör och vänjer sig vid dom. Det är TOTAL kontroll som gäller med de här laggen. Nu var det nästan väl mjukt i backen i sälen de första två dagarna men även när det är lössnö och stora drivor snö i backen är skidorna mycket bra. Jag provade med Powerswitchen i både on och off och det är inte mycket skillnad men jag inbillar mig en liten skillnad med en fördel i "on"-läget. Jag kör ALLTID on numera.

I puckel var skidorna också helt ok, bättre än något annat jag provat åtminståne och i pisten är de outstanding.

Min bror Anders provade skidorna och han är allmänt skeptisk och trodde inte på mina superlativer men han kunde inte annat än att hålla med efter att ha provat dem.


Skidorna får 5 liftkort av 5! Topp!


"You need Völkl skies" helt enkelt....

Ovido - Quiz & Flashcards