Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Ivan Johansson - 15 mars 2009 23:08

Söndag, -5 C, 2 m/s, sol, knappt någon i backen. Så här ska det vara när det är som sämst....


Vaknade 06:30 för jag ville ha möjligheten att välja om jag ville åka eller ej. Det var riktigt dimmigt utanför fönstret men himlen såg blå ut så hoppet levde. Letade mig in till mitt rum, sov ju i 317, och där var det dödstyst. Inte ens Ove väsnades nämnvärt. En efter en vaknade de dock och till slut ville alla med ut. Packade alla grejer, packade dusch och reskläder, bar ner allt i förvaringen, deponerade dator och Goose, förlängde liftkortet med en fm och Var 09:00 i liften. Fick 4-5 helt sjukt sköna åk innan folk började fylla pisten. Idag var underlaget lite hårdare och bättre för att stå på lite och det blev en fantastisk halvdag i backen. Åkte med Kalle, Ola och Fredrik hela dagen. Ola och Fredrik har gått från totala nybörjare till medelmåttor på två dagar - riktigt bra jobbat måste jag säga.

Ola har gått från "inte" till "min" kopp te, när det gäller skidåkning!! Det var nog inte sista gången han åkte skidor.

 Avslutade 12:30, duschade och åt en Mc Feast innan färden gick hemåt igen till Motala.

En fantastikst kul helg - igen.

Pass: 3 timmar utförsåkning - hårt.

Ovido - Quiz & Flashcards