Alla inlägg den 26 april 2009

Av Ivan Johansson - 26 april 2009 22:10

Har varit still alldeles för länge nu. Fullt upp förra veckan med jobb, födelsedag, en massa fotboll, presentköp och klippning -för mycket!


Idag gjorde jag ett litet "försök" att simulera HÅEC, eller kanske inte....

Jag paddlade iaf först 1 mil och sedan sprang jag 7.5 km i bra tempo.


Egentligen var det helt oplanerat. Jag kände mig seg efter gårdagens fest (Sanna och Peter 100 år!!)  och tänkte bara ta en tur i kajaken för det var det som kändes lämpligast. Det jävlades maximalt. Först tappade jag glasögonen i strömmen och sedan blåste det upp och regande faktisk lite. Halvvägs så lättade det, solen kom fram och vinden mojnade - härligt!

Därefter sprang jag kanalvarvet. Tänkte först bara jogga runt men det kändes riktigt bra i kroppen så jag ökade och höll god fart hela varvet. Hade ju inte sprungit på några dagar och det kändes i kroppen - i positiv bemärkelse.


Ska köra hårt nu hela veckan och ännu hårdare till helgen.


Pass: Kajak 10 km lugnt, löpning 7.5 km tempo hårt.


Ovido - Quiz & Flashcards