Alla inlägg den 12 april 2009

Av Ivan Johansson - 12 april 2009 14:23

Kom precis hem från premiärturen med MAIF:s motionscyklister. Ett väldigt trevligt arrangemang som jag rekommenderar alla i närområdet att prova om man är intresserad av cykel eller tänker åka vätternrundan.

Idag körde vi från MAIF- Björkakorset-Kristberg-Olivehult-Borensberg-Bjärka-Ljung-Ljungsbro-Vreta Kloster-Vikingstad-Sjögestad (Fika!) - Mantorp-Lycketorp-Högby-Skänninge-Fågelsta—Motala, ca: 12-12.5 mil. Snittfarten var lite drygt 30 sa nå'n. Jag hade ingen mätare med mig.

Riktigt skön tur i bra väder - perfekt för årstiden. Största problemet var helt klart OVANAN att sitta så länge statiskt. Jag blev stel i nacke, rygg och axlar. Benen var hyfsade men protesterade när jag ville ta i lite extra. det krävs en ca: 100 mil innan den riktiga kraften infinner sig...


Pass: Cykel, 125 km, medel.

Ovido - Quiz & Flashcards