Alla inlägg den 9 april 2009

Av Ivan Johansson - 9 april 2009 19:17

Idag körde jag ett riktigt bra distanspass på min lediga semesterdag. Hade tänkt köra ca: 17-18 km. Jag kör sällan längre.

I början kände jag mig rätt anfådd. Jag misstänker att jag blivit lite pollenallergisk på senare år och det var nog nå't sånt första 400 metrarna. Sprang utmed kanalen och upp till fålehagen, två 5:or där på ca: 23 minuter styck, den andra något snabbare och sedan hem igen utmed kanalen. Utmed kanalen tittade jag lite på tiden och upptäckte att det går tiktigt snabbt. Det fanns egentligen inte den ambitionen med passet men det gick väldigt bra.

Väl hemma hade jag 19.8 km på klockan och varför inte köra halvmaran fullt ut. Sagt oc gjort drog jag iväg dryga kilometern ytterligare och kom hem på 1.39.20

Då drog jag mig tillminnes att jag faktiskt stretchat nere vid kanalen efter ca: 600 meter. Kollade på klockan och såg att jag spenderat 6.46 på de första 600. Det var minst 1.30 stretch lågt räknat och alltså sprang jag halvmaran på ca: 1.37.50 och då var 10 km i fålehagen. Det gör ju att jag måste satsa på under 1.35 på kanallöpet i alla fall. Det käns bra nu - bra trend!


Pass: Löpning, distans 21 km, 1.37

Ovido - Quiz & Flashcards