Alla inlägg den 4 april 2009

Av Ivan Johansson - 4 april 2009 23:29

Äntligen fanns förutsättningarna för att kunna ta en längre sväng med kajaken. Jag behöver ett antal mil i kroppen inför HÅEC som startar med 25 km "forspaddling".

Efter matchen med killarna, 6 - 0 mot Karlslund, styrde jag hemåt, grundade med lite mat, packade prylarna, lastade kajaken och for ner till strömmen för sjösättning.

Vilken helt otroligt fantastik dag det blev. Jag har aldrig varit ute i motalaviken så tidigt på våren någon gång. Inga andra båtar var ute i stort sett. De har inte sjösatt än. Solen sken från klarblå himmel och det var knappt en krusning på den spegelblanka sjön - på hela dagen!

Jag paddlade förbi Rickard och talade lite med honom och sedan till ön mitt i pariserviken och tog mitt fika där.

Där kunde man sitta med  hela Vättern framför sig, en båt på sjön under 30 minuter och hela sjön låg som en spegel

Vilken LIVSKVALITET!


Pass: Kajak, 21 km ren njutning!

Ovido - Quiz & Flashcards