Alla inlägg den 1 november 2008

Av Ivan Johansson - 1 november 2008 12:01

Bilderna.

1. Stefan och Elliot begrundar kombinationerna under finalen.

2. Stämningen är så tät att det går att ta på den under semifinalen.

3. Thaidansen med väldigt märklig fingerrörelse.


Blev inbjuden på "Svärdas" 40-årsfest eller kalas som han kallade det. Det var en lite udda tillställning men kul. Det var en salig blandning av åldrar och en hel del halvudda kulturella inslag. Här blandades t ex uppträdande av traditionell "thaidans" med hockeyspelsturnering, allt av högsta klass ;-)

Vi bjöds på buffé med thaimat och det var småtrevligt hela tiden. Kul Stefan.


I hockeyspelsturneringen höll det på att gå åt skogen direkt. Vi körde första matcherna som först till 2, vilket är rätt chansartat.


Mötte Björn Jareblad i första, fick 1-0, varefter han gjorde 1-1 och hade ett par farliga lägen innan jag fick in en fräckis  från vänsteryttern. 2-1


I match två ställdes jag mot Breid. Även det blev en tuff match till slut. Jag ledde med komfortabla 2-0 tills han plötsligt gjorde två snabba till 2-2. Kunde avgöra med en snabb kombination. 3-2


Semi mot Anders, tufft som vanligt, men den här gången kom han inte riktigt upp i vanlig klass. Jag var fokuserd från start, fick 2-0 rätt enkelt. Han "stötte in 2-1, jag gjorde 3-1, varefter han turligt fick in två puckar till 3-3. Avgorde med en perfekt vänsterytter-till-center-kombination. 4-3.


Final mot Stefan gick till 4-4 efter att jag haft ledningen hela tiden. Kände mig inte riktigt hotad förrän vi 4-4 och då kunde det gått hur som helst. Han hade bra försvar hela tiden och jag fick jobba för målen. Han hade några flytmål men har lyft sit spel. 5-4 på snabb aktion av högeryttern ner mot hörnet när han täckte centerkombinationen med målvakten i mittposition. Jag fick in den utmed högerstolpen. 5-4 och Champion - igen!


Av Ivan Johansson - 1 november 2008 11:34

Bilderna i lite okronologisk ordning

1. Kajaken innan sjösättning. Perfekt väder!

2. Utanför Råssnäsudden var det vackert.

3. Kaffe kan smaka bra och bättre. Det här kaffet smakade mumma...



Efter flera grusade försök mest pga blåst den senaste månaden kom jag äntligen ut på ett skönt långpass med kajaken. Jag försökte få med Thomas också men han fick inte ihop det med barnaktiviteter och allt.

Det blev en fantastisk skön tur. Jag var lite osäker på klädseln för det blir lätt kallt om det blåser lite mer än man räknat med och det är svårt att avgöra hur mycket kajaken kyler. Jag lyckades rätt bra med klädseln, lite kall i fingrarna mot slutet och lite för mycket kondens under kapellet var de enda problemen.

Körde rakt över viken till Rickard, ingen hemma, vidare ner mot stan utmed sjögatan, in i Motala ström hela vägen ner till kraftstationen. Där var det dags för en kopp kaffe. Saknade en kaka eller nå't. Får komma ihåg det till nästa gång ;-(

Körde hemåt igen men höll mig mer till södra kanten hela vägen. Väl tillbaka i Råssnäs hade jag paddlat 13 km. gick in i stugan, satte på bastun och körde 2 km till så jag fick ihop mina 15 km. Höll ungefär 9 min/km inklusive fikapausen vilken var ca 15 minuter så man ligger kanske på 8 min/km ungefär. Känns som man skulle kunna hålla det i 25 km med lite träning och en något bättra kajak och framförallt paddel. Det blir nog att köpa en egen paddel. Måste prova några fler först.

Turen gav iaf mersmak - fantastikst härlig fritid. Kvalitetstid!!

Ovido - Quiz & Flashcards