Alla inlägg den 14 november 2008

Av Ivan Johansson - 14 november 2008 10:25

I emftermiddags hörde "Barda" av sig på SMS om jag kunde vara med och spela korpinnebandy. vi skulle spela i nya mulithallen och jag hade inget för mig så varför inte...

Skulle bli kul att spela i nya hallen. Kändes suveränt skönt att värma lite på gummibanorna där inne. Måste vara suveränt bra för friidrotten i stan med den är hallen.

Desto sämre var innebandygolvet. Jag har spelat innebandy på allt från korp till lansdlagsnivå i allt från skumma källargolv, på ren betong, "skum" gummimatta i Falun men det här golvet är nog det sämsta jag spelat på. Här har Motal kommun gjort ett riktigt konstigt val. Tyvärr ska vi spela hela säsongen här och jag fick reda på att pojklagen i Solfjädern tränar här - stackars barn...

Golvet är bitvis halt, mest på linjerna, extremt trögt att transportera och få iväg bollen på och väldigt trögt att föra klubban på. Bollen studsar i evigheter och skjuter man ett normalt dragskott får bollen - ÖVERSKRUV??

Byt golv!

Ovido - Quiz & Flashcards