Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av Ivan Johansson - 29 oktober 2008 21:50

Mats Andersson tjatade ner mig till möte angående cykelsektionens utveckling i MAIF. Mötet ar på Litho och jag var med och diskuterade lite angående motionscyklingen som intreserar mig lite. Jag vill få till lite mer folk till Vänern Runt och lite mer medaljcykling nästa år. Medlajcyklingen är tempolopp där man måste cykla 30 km på en viss tid för en viss åldersgrupp för att kvalificera sig för medalj i olika valörer. Vi får se hur mycket tid man orkar lägga på det här, jag har ju lite annat att stå i också....


Nåväl, körde ett styrkepass på Feel Good i rätt bra tempo. Kände mig nöjd efteråt. Jag försöker köra superset så mycket som möjligt för få balans i kroppen och hålla tempo i övningarna.  Varje övning kör jag i tre set och efter två börjar jag med första set på nästa övning. Så håller jag på hela tiden vilket gör att jag i princip håller på med två övningar hela tiden. Jag kombinerar övningarna så att jag inte håller på med samma muskelgrupper samtidigt eller i följd. Det kräver lite planering av övningarna men om man planerar väl kan man köra stenhårt - gött!


Avlutade med lite hopprep. Det är skitbra träning tror jag. Måste köra det oftare....


Ovido - Quiz & Flashcards