Alla inlägg den 19 oktober 2008

Av Ivan Johansson - 19 oktober 2008 21:45

Kände att det var dags för ett distanspass i Fålehagen i dag. Hade planerat ett intervallpass först men det fick bli distans i stället.

Klädde om på Feelgood för den sköna jacuzzin och bastuns skull. Sprang ner till Fålehagen och väl där mötte jag Vincent som var ute och tränade. Han hängde med första backen uppför och det tyckte jag var rätt bra men sista 100 metrarna tog han slut. Vi höll ung 5:00-tempo så det var ju inte för hårt... På något sätt gjorde det här mig iaf stark och det fanns några andra att springa om på rundan vilket gjorde att jag höll et rätt bra tempo första varvet, 22:30. Försökte hålla samma tempo även andra och gick in på 22:40 utan att direkt hårdköra. Det kändes riktigt bra faktiskt.


Tillbaka på Feelgood körde jag ett något bantat styrkepass. Börjar komma upp i nivå med där jag ska ligga i flera övningar nu. Bänk 90 kg 6 rep, 2 x 6 rep på 85 kg. 7, 6, 5 på 90 är målet. Dips är jag i mål redan, 8, 7, 6, rep med 25 kg extra. Ska börja köra mera chins. Där är jag lite klen...

Ovido - Quiz & Flashcards