Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Ivan Johansson - 21 maj 2009 22:21

Thomas och jag pratade om i veckan att det skulle vara bra att kombinera ett pass i helgen för att se lite hur det känns att t ex cykla efter man paddlat. Därför gjorde vi det idag.

jag lärde mig t ex att man kan få kramp i ringfingret. Fick ett rejält krampryck i vänster ringfinger halvvägs in i cyklingen, antagligen av ansträngningen under paddlingen..


Vi utgick från Vätternkajak o paddlade runt Sandön och tillbaka, ca 15,5 km. Vi snittade ungefär 6:54min/km eller 8,78 km/tim. Det är jag rätt nöjd med. det är satans jobbigt att öka den där sista biten i kajak. Det kostar på så mycket....Thomas lånade en kajak av Sten, samma som han bokat i Åre. Han kommer nog boka om. Den var för långsam.


Efter paddlingen körde vi en sväng med cyklarna i Ödeby, Thomas bakficka visade det sig.... Det var jäkla jobbigt. Jobbigare än jag räknat med eftersom jag cyklat en del Söndagar med MAIF men MTB är annorlunda. Det är så intensivt. Jag är nog lite stel efter Göteborgsvarvet också...


Pass: 15,5 km kajak hårt + 53 minuter MTB rätt hårt...



Visa Vätternkajak - Sandön på en större karta

Ovido - Quiz & Flashcards