Alla inlägg under december 2008

Av Ivan Johansson - 17 december 2008 21:03

Har varit krasslig ett par dagar nu och det känns som det kommer hänga i ett par till. Ingen feber eller så men rosslig i halsen och lite hes. Inget läge för träning i vilket fall och jag känner mig frustrerad.

Man får ju nå'n slags träningsabstinens efter ett par dagar utan träning då det liksom kryper i kroppen att få komma ut men det är bara att bita ihop och ladda tills det går över så blir man desto mer motiverad sen...

Av Ivan Johansson - 14 december 2008 22:24

I helgen var det då åter dags för Fredrik Lidbergs, vid det här laget, traditionella julbord. I år utökades detta arrangemang med middag även på fredag kväll. Kungsholmen på Kungsholmen "bjöd" på riktigt god mat. Kvällen blev trevlig men kanske lite sen vilket gjorde att en del hade orienteringssvårigheter lördag morgon och inte hittade bowlinghallen....


Bowlingen gick sådär. Jag spelade väldigt ojämnt men efter lite tips från Johan, tack igen Johan!!, så började spelet stabilisera sig. När väl dagens viktigaste tävling, Bowling SHOOT-OUT, närmade sig var jag stabil.

Gjorde visserligen 0-9 i första men sedan var jag stabiliteten själv. Avslutade med X, X, 9/, X, 8/, X, X. Tror aldrig jag spelat bättre?


Pingisen gick som väntat. Åkte ut mot Niklas efter en jämn fight, 19-21. Jag tror aldrig han ledde förrän sista två bollarna. Inte bra. Jag gick dock till final i B-slutspelet där jag torskade mot Staffan, rättvist.


Bastun avverkades på Hotel Mornington där vi också avnjöt årets julbord. Riktigt gott käk, även om flera av oss saknade ägghalvorna... Vi sjöng, eggade friskt och skrattade så vi grät flera gånger. Som vanligt alltså.


Utgång till nattklubb XX? via pub YY? Minnet sviktar här... Hade en downperiod på puben. Hade ju inte sovit så mycket fre-lö men väl ute på stället kom jag igång igen. Var på topp ca: 02:30 - 03:30, och då menar jag verkligen - på topp! Hade träningsvärk? i vaderna efter den där dansen!!


Sov hos Frippe och käkade trevlig brunch på Söder innan Ove och jag tuffade hemåt. Kul!

Av Ivan Johansson - 11 december 2008 13:10

Körde första rundan idag med mina nya Icebug. Det var varierande underlag med allt från ren asfalt, lös snö, packad snö, blask, isgata, 3 cm lössnö i spåret - mina Icebug klarade allt galant. Mycket nöjd faktiskt. Enda plumpen var att jag fick lite skavsår på höger hälsena/hälen efter ca: 7km.


Pass: Löpning,  8 km, tempo - hårt .

Av Ivan Johansson - 10 december 2008 21:23

Åkte ner till Feelgood för att ta ett pass på löpbandet igen. Kände inte riktigt för det för jag var sugen att springa utomhus idag. Väl nere på Feelgood förstod jag att MAIF-cyklisterna hade ett spinningpass så jag hängde på där. Det var ett riktigt bra pass på 60 min. Halvvägs in i passet upptäckte jag att jag kört lite för hårt. Fick gå ner i intensitet några minuter för att sedan köra järnet sista 15. Det var kul och gav mersmak. Längtade faktiskt till våren och cykling igen...


Pass: Spinning, 60 min, hårt

Av Ivan Johansson - 6 december 2008 16:54

Nu har vi anmält oss och det finns ingen återvändo. Nu satsar vi och nu är det tuffa månader vi har framför oss. Haglöfs Åre Extreme Challenge 2009.


23 Ivan Johansson - Team Freesport
24 Thomas Ström - Team Freesport  


START

25 km kajak med två lyft, ca:150 och 250 meter, 10 meters fall.

15 km löpning. Åre torg 390 möh - Åreskutan 1420 möh - Huså 400 möh.

35 km MTB

 MÅL


Länk till HÅEC

Startlistan


Nu måste jag lägga upp en träningsplan...

Av Ivan Johansson - 5 december 2008 16:33

Efter en vecka med mest jobb och läxförhör med barnen fick det bli ett lite halvstressat löppass på löpband. När jag kom ner till Feelgod stängde de 19:30 i stället för 20:00 så det blev lite bråttom. Hann köra ett bra intervallpass och jag ökade något igen, 15, 15.1, 15.2 och 15.3 sista minuten på sista intervallet. Snitthastighet: 15.13, 3.3% bättre än 16 Oktober. Lite trött på näst sista intervallet vilket gjorde att jag fegade lite och startade 4:e intervallet på 15.2 Ökade alltså sista minuten och det var rätt lugnt.

Av Ivan Johansson - 2 december 2008 22:17

Körde ett riktigt jobbigt träningspass idag med mestadels pilatesbollsövningar inspirerad av styrkeprogrammet.se. Favoriten är http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/40. Kör tre set grr 15 rep får ni se om det känns i överarmar och mage...


En annan skön övning, http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/235


Och den här för bålstyrka: http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/134


Lycka till... 


Av Ivan Johansson - 1 december 2008 23:34

Körde ett riktigt bra distanspass i Fålehagen. Jag ville bara hålla jämn takt och tuffa runt. Gjorde 24:20, 24:50, 25:10 utan att förta mig men det kändes rätt jobbigt i 3:an-backen sista varvet måste jag erkänna. Det är en fantastiskt bra bana men den skulle behöva lite sågspån nu.

Ovido - Quiz & Flashcards