Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Ivan Johansson - 25 januari 2009 20:30

Det blev lite svårt att hinna med allt jag tänkt mig idag. Linda behövde hjälp med matematiken och det verkliga intresset infann sig inte att ge sig ut i skitvädret. Till slut bestämde jag mig för att köra inne på löpband. Först fotbollsträning med killarna och sedan löpbandet.


Körde 5 min uppvärmning sedan 2 km 9.5% lutning och sedan 2.5 km 13.5% lutning. Det är så JOBBIGT att hålla farten under längre tid med den lutningen. Jag måste hitta en rytm och en fart som jag kan hålla en längre tid utan att få mjölksyra. Det verkar extremt viktigt att ha koll på pulsen när man springer uppför annars går man enkelt in i väggen.

Jag är nöjd at jag börjat köra så pass hårt så tidigt ändå för det märks att det krävs vana att springa så länge och tufft uppför.

Ovido - Quiz & Flashcards