Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Ivan Johansson - 24 januari 2009 17:27

I Motala har vi ett motionsspår som enligt Gunde Svan är ett av sveriges bästa motionsspår. Det är backigt och man kan inte riktigt ta det lugnt någonstans.


I det här spåret finns tre backar som är särskilt djävliga att springa uppför så idag tänkte jag att varför inte slå ihop de här tre och bara springa just dessa upp och ner. Sagt och gjort, långa backen på femman efter vändningen samt de båda backarna på trean sitter nästan ihop längs ner, det ser ut som en treudd ungefär, Djävulens treudd kanske. Det vore ett bra namn på den här övningen.

Den här "treudden" sprang jag fyra gånger så det blev tolv gånger uppför och X km. Jag hade inte GPS:en med mig så det är svårt att gissa längden, men det måste varit över 10 km iaf. Jag har för mig det är drygt 30 meters höjdskillnad så det borde ju även blivit ca: 350 höjdmeter. Jag var så satans trött sista varvet så jag kunde knappt hålla kursen.


Det var sämsta möjliga underlag idag dessutom, blandad blåis och snömodd. Det gjorde ju inte så mycket när man har ICEBUG-skor. Vilka skor!

Ovido - Quiz & Flashcards