Av Ivan Johansson - 28 maj 2009 22:44

Inför multisportsäsongen tänkte jag investera i ett par orienteringsskor. Nu är det gjort!

Fastnade för Icebug Spirit olx. Sprang första testet i kväll efter grabbarnas träning så det fick bli en "snabbis". Jag sprang MTB-banan vilket var rätt kul faktiskt, lite knixigt men det är mycket upp och ner och varierad löpning.

Skorna verkade riktigt bra. Man märker att det krävs en helt annan stabilitet i vristerna för den typen av löpning. det tror jag man kan ha nytta av i vanlig terräng eller asfaltslöpning också. Riktigt kul var det iaf.

Pass: 5 km löpning - medel.

Av Ivan Johansson - 28 maj 2009 06:56

När min vän Peter Nygren fyllde 50 var det inte så lätt att hitta en present. Han har det mesta och är lite allmänt svår att komma på bra grejer till. Då ramlade jag över en spikmatta på sta'n. Vet inte riktigt hur jag hamnade där men plötsligt stod jag o klämde på spikarna och funderade om det kunde vara nå't för Peter. Så fick det bli men de var rätt dyra.

Ok, en för 680:-... Jag tar två för 1100:- Ok! Plötsligt hade jag en egen matta också och det kommer jag INTE att ångra!

Den här mattan är fantastikst skön att ligga på. Det är avslappnande på ett sätt som inte går att beskriva. Det måste  provas. Jag har haft den en dryg månad nu och jag använder den nästan dagligen. Det går även att använda den på vader och lår och känslan efteråt är nästan som om man fått massage.

Som sagt - jag rekommenderar den starkt!

Av Ivan Johansson - 27 maj 2009 14:12

I går kväll mätte jag vilopulsen för första gången på länge. Jag är nere i 32 slag /minut nu och det är rätt lågt, även historiskt sett.

Så låg vilopuls har jag inte haft sedan 2006.

Sittande i TV-soffan gav 40 slag/minut.

Av Ivan Johansson - 26 maj 2009 22:58

Idag anmälde jag mig till Göteborgsvarvet 2010. Det är ett av årets roligaste motionslopp så nu är det klart. Kan man nå under 1:30 då kanske....

Av Ivan Johansson - 25 maj 2009 23:55

Jag och barnen har tjuvstartat sommaren! Östenssons hade HALLON och det kunde jag inte motstå så vi tog vaniljglass med färska hallon till efterrätt.

Det smakade sommar!

Av Ivan Johansson - 25 maj 2009 23:47

Idag var det underbart väder. Egentligen ville jag bara åka ner till Vättershall o fika men det var fotbollsmöte på MAIF. Ett bra möte faktiskt, ett av de bättre vi haft. Det kan komma bra grejer framöver....

Innan mötet hann jag iaf ut på en runda runt kanalen. Det är så fint vid kanalen så här års. Sprang i rätt högt tempo tyckte jag själv men blev stum på slutet  och kom in på 27:10 ungefär vilket inte är så bra. Trodde på bättre tid men lite stum i benen efter gårdagens MTB var jag nog. Skön tur i alla fall.

Pass: Löpning, tempo 7.5 km hårt.

Av Ivan Johansson - 24 maj 2009 23:25

I morse ringde klockan vid 8.00 och det var dags att ge sig upp för motionscyklingen med MAIF - NOT!!

Jag sket i det idag. Jag kände inte för det helt enkelt. Kanske hade jag undermedvetet planerat för något annat redan när jag vaknade.

I stället blev det MTB på eftermiddagen, i perfekt väder, och helt oplanerat. Cyklade iväg utan GPS eller nå't, letade mig neråt knäppaviken och upp mot Charlottenborg, vidare förbi broder Kjell och till Fålehagen. Körde ett och ett halvt varv på den nya MTB-banan - vilken positiv överaskning!!

Tack alla ni ideella underbara människor som byggt den här åt oss motalabor!! Det kommer bli många turer i den i sommar!

Jag tog ett kort, tappade mobilen isamma moment och sen var jag tvungen att ringa ett par missade samtal. Till slut ringde jag Ove och det blev fika i hamnen - gott!!

Därefter full fart hem utmed kanalen och dags att göra sig klar för kvällen fotbollsmatch. MAIF P94 - Nyköpings BIS 2-3, tyvärr. vi var värda bättre denna match OCKSÅ!!

Pass: MTB, ca 3 mil - medel.

Av Ivan Johansson - 23 maj 2009 17:34

Idag var det dags att prova vaden igen ordentligt efter Göteborgsvarvet.

Den höll!! Den höll riktigt bra. Satan i gatan vad glad jag är åt det. Nu är det inget som spökar - allt känns kalas! Peppar peppar...

Sprang runt kanalen, lite motvind upp till stan men annars perfekt väder, soligt men inte för varmt.

Pass: Löpning 7.5 km hårt tempo.